"" Purple Area: Duka fint med julgranskulor

onsdag, december 08, 2010

Duka fint med julgranskulor

Julgranskulor är perfekta att dekorera med bara genom att ligga framme eller i en skål. Den här dukningen gillar jag, den känns både festlig och är enkel att fixa till. Man behöver rejält mycket kulor och gärna av blandade färger, strukturer och mönster. Bind ihop dem med ett tunt snöre så att de inte rullar runt.


For a shimmering table decoration use Christmas baubles. Use a mass of different colors and textures and string them together like a long huge necklace.

Foto Living Etc

7 kommentarer:

tinajo sa...

Jag tycker om detta och liknande varianter. Blir charmigt. :-)

Blomgrens sa...

Jag håller med. Jag gillar det jättemycket. Jag skulle så gärna vilja tillföra min samling med något nytt. Har du några tips om var man köper snygga julgranskulor.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Väldigt snyggt!
Vi ska inte ha julgran i år, så jag lägger vackra julgranskulor lite varstans. Dem vill jag nämligen inte bara utan. :-)

Ha det gott!

Malin sa...

Lika enkelt som snyggt.

purple area sa...

Blomgrens, jag ser att du bor i Lund och tyvärr känns det som om det är total öken på julgranskulor i den här landsändan. Jag har funderat på att emigrera, nej, men om jag ska åka in till Illum, de har ju alltid en hel avdelning med julgranskulor och annat pynt för granen. Granit har fina i glas om man är ute efter det, annars har jag inte hittat något kul här.

Anonym sa...

Vet någon var de fyrkantiga tallrikarna kommer från?

Karina sa...

Jättebra idé att sätta ihop dem med ett snöre och lägga dem direkt på bordet.
Jag brukar lägga kulor i enkla raka glasvaser eller på ett stort fat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...