"" Purple Area: Julklappstips - Coffeetable Books

torsdag, december 16, 2010

Julklappstips - Coffeetable Books

Vad ger man i julklapp till den som redan har allt, nja är det någon som gillar mode eller inredning och gärna följer trender. Varför inte en riktig coffeetable book om tex Chanel eller Tom Ford som känns så aktuellt både efter deras filmer 'Coco - Livet före Chanel' för ett år sedan och 'En enda man' tidigare i år. Även Farid Chenounes bok om Dior är intressant eller min egen favorit just nu Life & Work om Malene Birgers fyra hem och arbete. Böcker som är trevliga att bläddra i om och om igen och dessutom... dekorativa som inredningsdetalj.


Any problems with your Christmas presents - how about a coffeetable book about Chanel, Tom Ford or Dior. For everyone who likes fasihion interior trends or just a good story. My own favourite just now is the Life & Work of Maline Birger.

Bilder från Amazon.com, Malene Birger.

9 kommentarer:

Design Elements sa...

All these good books in one image! this is too much :-) Chanel is a timeless inspirationn. Life & Work of Maline Birger is really great. The black book is Tom Ford's most magnificent project...

[room] by sofie sa...

Åhh, vill ha de allihopa!!!

Kram Sofie

Casa Loda sa...

Jag har Malene Birgers bok på önskelistan men kan mycket väl tänka mig allihop du visar här.
Annika

Charlotte Bladh sa...

Åh, vill ha hela bunten.

Johanna sa...

Jag är så dålig på att köpa böcker till mig själv så detta vore en bra gåva att ge till mig ;-). Böcker är blickfång!

Hannele på Hisingen sa...

det där har jag aldrig riktigt förstått, har ju böcker överallt :)

tina sa...

Fina tips....skulle minsann kunna tänka mej allihop!

kram tina

finheter - Linnéa sa...

Jag är väldigt nyfiken på Malene Birgers bok. Den verkar så fin.

Anonym sa...

i love the tom ford's book!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...