"" Purple Area: Lökar, glaskrukor och cylindervaser

söndag, december 05, 2010

Lökar, glaskrukor och cylindervaser

Lökar och pysslande inför jul, hyacinter, tarzetter, amaryllis och en stor mängd mossa i fyrkantiga glaskrukor eller cylindervaser. Det här är bilder från förra årets pysselprojekt som jag då bara visade på SvD bloggen. Eftersom den bloggen nu är nedlagt och jag fortfarande gillar den här stilen så kommer de här igen.


These are images I only showed last year on my blog in the newspaper SvD (not running anymore). I still like this simple and easily made style with bulps, moss and glass vases so for you who missed this, here it is again.

Foto Purple Area

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vad jag skall säga, blev helt stum av vad Du åstadkommit med så sinnligt enkla medel. Jag tror att jag nöjer mig med att säga att det var det ABSOLUT smakfullaste arrangemang i blomster/jul/stuk jag sett. Så rent & så stilistiskt klockrent, så till och med en jul-anarkist som jag skulle kunna anamma det!

Mina komplimanger!

Agneta

Proforma - Irene sa...

Verkligen snyggt med de fyrkantiga glaskrukorna. Gillar dina hyacintbollar i förra inlägget också! Det härmar jag rakt av! Tack för tipset!

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Jätetfint! Själv hann jag aldrig få hem nån mossa innan snön kom :/

Godastunder-tokigaidéer sa...

Mycket mycket snyggt...helt i min smak.

Anna

Bo med Lena sa...

Flott hyasintkrukker! En av mine favorittblomster.

Lena :)

Sofia sa...

Otroligt fint, det får bli till nästa år =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...