"" Purple Area: Japanskt i badrummet

söndag, februari 17, 2013

Japanskt i badrummet

Det är inte ofta jag hittar ett badrum som jag tycker är snyggt. Min första känsla för badrummet på bilden var att det känns lite nittiotal eller åtminstone hade jag en vurm för den här stilen då. Men det har en tidlös och enkel känsla. Gillar betongen (såklart) men också trädetaljerna och det stora fönstret. (Fast jag hade nog kört med en lite mer rå bänksskiva under handfatet, om jag ska vara petig.) Den här typen av av fyrkantiga badkar brukar ofta se lite osköna ut att glida ner i, men i det här hade jag gärna tagit mig ett dopp, speciellt med den fina utsikten ut mot naturen. Och visst känns det nästan lite japanskt?





































Foto från Archinspire.org

1 kommentar:

Iris // Alla dagars kaos sa...

Så snyggt badkar! Hade absolut kunnat tänka mig att ha ett sådant, mycket på grund av den oväntat kantiga formen :) Jag får också japanska vibbar!

kram /iris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...